مهاجرت از طریق کار در قبرس شمالی

مهاجرت از طریق کار در قبرس شمالی

نویسنده:هادی ولی پور
03 تیر 1403

مهاجرت از طریق کار در قبرس شمالی، یکی از راه‌های متداول برای اخذ اقامت دائم این کشور است. نداشتن سوء‌سابقه و همچنین 6 سال کار کردن در کشور قبرس شمالی، از جمله شروط اخذ اقامت این کشور است. مهاجرت کاری به افراد، این امکان را می‌دهد که با یافتن شغل مناسب و مطابق با توانایی‌ها و تخصص‌های خود، بتوانند به کشور مورد علاقه خود مهاجرت کنند و در آنجا زندگی جدیدی را آغاز نمایند. در این مقاله به بررسی مزایای مهاجرت کاری به قبرس شمالی، مراحل و نکات مهم مربوط به آن می‌پردازیم. جهت آگاهی دقیق از این موضوعات، تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

اطلاعاتی جامع در مورد مهاجرت از طریق کار در قبرس شمالی

اطلاعاتی جامع در مورد مهاجرت از طریق کار در قبرس شمالی

 

مهاجرت به قبرس شمالی و توضیحاتی در مورد شرایط اقتصادی این کشور

کشور قبرس شمالی دارای شرایط اقتصادی امنی است. این کشور در زمینه‌های مختلف بسیار پیشرفته می‌باشد و سالیانه مقدار زیادی سیمان، مرکبات و پوشاک به کشورهای دیگر صادر می‌کند. این موضوع نشانگر اقتصاد پویای این کشور است. از جمله ویژگی‌های اقتصاد قبرس شمالی می‌توان به وجود مناطق آزاد تجاری، تنوع منابع طبیعی و جایگاه جغرافیایی مهم اشاره کرد. همچنین، این کشور دارای سیستم مالی و بانکی پایداری است که این امر می‌تواند فرصت‌های سرمایه‌گذاری و ایجاد کسب و کار را افزایش دهد. نرخ بیکاری در این کشور کمتر از دو درصد است و همین موضوع نشانگر فرصت‌های شغلی فراوان برای مهاجران می‌باشد. برای کار در قبرس شمالی باید درخواست مجوز کار دهید. همچنین متقاضیان می‌توانند با ثبت شرکت و درخواست ویزای کسب و کار در این کشور، اقامت دائم آن را در دریافت کنند.

هزینه مهاجرت از طریق کار در قبرس شمالی

به طور کلی هزینه مهاجرت از طریق کار در قبرس شمالی، ممکن است با توجه به شرایط و موارد مختلف متغیر باشد. این هزینه‌ها شامل هزینه‌‌های اخذ ویزا برای شروع فرایند مهاجرت، هزینه‌های زندگی، هزینه مالیات و بسیاری دیگر می‌شود. به این نکته توجه کنید که کلیه هزینه‌های مربوط به اخذ ویزای کاری باید توسط کارفرما پرداخت شود. همچنین باید گفت، کارفرما نمی‌تواند این نوع هزینه‌ها را در آینده، از حقوق مهاجر کسر کند. حال که در مورد هزینه‌های اخذ ویزای کاری قبرس شمالی صحبت می‌کنیم، باید در مورد میزان درآمد در این کشور نیز توضیحاتی ارائه دهیم. حداقل درآمد ماهیانه در کشور قبرس شمالی حدود ۴۳۲۴ لیر و میانگین درآمد در این کشور حدود ۷۰۰۰ لیر است. جهت آگاهی از حقوق دقیق هر عنوان شغلی در قبرس شمالی، می‌توانید با کارشناسان مهاجرتی ارتباط برقرار کنید.

مهاجرت از طریق کار در قبرس شمالی

مهاجرت از طریق کار در قبرس شمالی

 

فرآیند مهاجرت از طریق کار در قبرس شمالی

جهت اخذ ویزای کاری در قبرس شمالی، باید مراحل متعددی را پشت سر بگذارید. در ابتدا لازم است یک پیشنهاد کار از یک کارفرما یا شرکت دریافت کنید. پس از پذیرفتن پیشنهاد کار، باید درخواست ویزای کاری را به سفارت یا کنسولگری قبرس شمالی ارسال نمایید. حال وقت آن رسیده تا مدارک خود را تکمیل کرده و به سفارت قبرس شمالی بفرستید. این مدارک شامل فرم درخواست ویزا، اسناد شناسایی، تایید پیشنهاد کار و بسیاری دیگر می‌شود. همچنین باید هزینه ویزا را پرداخت کرده و مدارک را به همراه فیش پرداختی ارسال کنید. توجه داشته باشید که ممکن است برای بررسی موارد بیشتر، شما دعوت به مصاحبه شوید. در صورت طی تمامی این مراحل به صورت صحیح، ویزای کاری شما صادر خواهد شد و می‌توانید وارد قبرس شمالی شوید.

باید متذکر شویم که قوانین و مقررات مربوط به اخذ ویزای کاری در قبرس شمالی همواره در حال تغییر است. برای اینکه بتوانید تمامی مراحل فوق را به صورت آسان طی کنید، بهتر است از تجربه یک کارشناس یا وکیل مهاجرتی استفاده کنید.

نکاتی در مورد مهاجرت از طریق کار در قبرس شمالی

جهت مهاجرت از طریق کار در قبرس شمالی، لازم است به نکات مهمی که در ادامه به آنها می‌پردازیم، توجه داشته باشید. در ابتدا باید اطمینان حاصل کنید که شما دارای ویزای کاری معتبر و همچنین مجوزهای لازم برای کار در قبرس شمالی هستید. آمادگی مالی نیز از اهمیت بالایی برخوردار است به این دلیل که مهاجرت و زندگی در خارج از کشور، هزینه‌های اضافی را به همراه دارد. یادگیری زبان رایج کشور قبرس شمالی(ترکی ) نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. یادگیری زبان موجب ارتباط گیری آسان شما در زندگی روزمره و همچنین محیط کار خواهد شد. در آخر باید بگوییم که آشنایی با آداب و رسوم و فرهنگ محلی مردم قبرس شمالی به شما کمک می‌کند تا بهتر و سریع‌تر با محیط سازگار شوید.

مهاجرت کاری به قبرس شمالی

مهاجرت کاری به قبرس شمالی

 

مشاغل مورد نیاز در قبرس شمالی

قبل از مهاجرت از طریق کار در قبرس شمالی، بهتر است مشاغل مورد نیاز در این کشور را به خوبی شناسایی کنید. توجه داشته باشید که مشاغلی که با حوزه پزشکی در ارتباط هستند، بازار کار مناسبی در این کشور دارند. منظور از اینگونه شغل‌ها، پرستاری، پزشک عمومی و دندانپزشکی است. همچنین شغل‌هایی مانند آرایشگری و  مهندسی نیز در این کشور بسیار مورد نیاز هستند. به عنوان مثال، چنانچه در حوزه آرایشگری دارای تخصص هستید، می‌توانید با تاسیس سالن زیبایی زنانه یا مردانه در این کشور، به راحتی اقامت قبرس شمالی را دریافت کنید. همچنین شغل‌های مرتبط با حوزه آموزش، حوزه کشاورزی و حوزه IT و فناوری نیز بسیار در این کشور مورد نیاز است.

چگونه در قبرس شمالی کار پیدا کنیم؟

همانطور که در بالا نیز اشاره کردیم، برای مهاجرت از طریق کار در قبرس شمالی باید ابتدا به یکی از زبان‌های ترکی، یونانی یا انگلیسی تسلط داشته باشید. همچنین داشتن تخصص در یکی از حوزه‌های معرفی شده در بالا، از اهمیت بالایی برخوردار است. شما می‌توانید برای دریافت اطلاعات کافی در مورد مدارک مورد نیاز جهت دریافت ویزای کاری، با کارشناسان مهاجرتی مشورت کنید. در کشور قبرس شمالی موسسات کاریابی بسیاری وجود دارد. شما می‌توانید با ایجاد ارتباط با این موسسات، شغل مرتبط با تخصص خود را شناسایی کرده و برای کارفرما رزومه ارسال کنید.

همچنین شما می‌توانید برای مهاجرت از طریق کار در قبرس شمالی، از روش‌هایی مانند جستجوی آنلاین، شبکه سازی، مراجعه به شرکت‌ها و کارگزاری‌ها و ... استفاده کنید. شرکت‌های بسیاری در ایران وجود دارند که با شرکت‌ها و کارخانه‌های مشغول به کار در قبرس شمالی در ارتباط هستند. شما می‌توانید با برقراری ارتباط با این شرکت‌ها، شغل مورد علاقه خود را در قبرس شمالی پیدا کنید و ویزای کاری دریافت نمایید.

در این مقاله سعی کردیم در مورد مهاجرت از طریق کار در قبرس شمالی، اطلاعاتی در اختیار شما قرار دهیم. چنانچه در مورد این موضوع سوالی برای شما پیش آمد، می‌توانید از طریق راه‌های ارتباطی با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد